headerbeeld_V1_1115x320.jpg
Delen:

Smeg geeft haar iconische koelkast een nieuwe look in samenwerking met Coca-Cola

"I'd Like to Buy the World a Coke", zelfs de generaties geboren na Coca-Cola's iconische TV-spot zullen deze referentie herkennen. De wereldberoemde spot, die in 1971 op een heuvel in Italië werd gecreëerd, staat symbool voor vrijheid, eenheid en harmonie. Ter gelegenheid van de 50e verjaardag van dat epische moment, lanceert Coca-Cola samen met 30 merken de '1971 Unity Collection'. Deze collectie met exclusieve producten in de kleuren van de jaren ’70 verwijst uiteraard naar de buitengewone flowerpower periode. Smeg, bekend om haar iconische samenwerkingen met toonaangevende merken, heeft geen moment getwijfeld en stelt een zeer Limited Edition van haar iconische Smeg FAB28 koelkast voor. De Smeg FAB28 koelkast is de bekendste koelkast uit haar gamma. ​

Tijdens een periode van wereldwijde culturele verandering, was de Hilltop reclame van Coca-Cola, uitgebracht in 1971, revolutionair voor zijn tijd. De videoreclame toont een groep jongeren van alle achtergronden die samen zingen op een heuveltop in Italië. Italië is bovendien het land waar Smeg in 1948 opgericht werd. Het land van herkomst, de vredesboodschap en het kleurrijke tijdperk, waren drie doorslaggevende factoren waardoor Smeg het partnership een voor de hand liggende keuze vond. Ook al is het design ontworpen in het moederbedrijf van Smeg in Italië de koelkast wordt voorgesteld in alle landen waar het merk distributeur is. ​

De kleurrijke "1971 Unity Collection" ​

De eigenschappen en kwaliteit die de Smeg retrokoelkasten wereldberoemd maakten, zijn aanwezig in elke productlijn. Maar de Unity koelkast is in een uniek designjasje gegoten dankzij de ontwerpers van Smeg en Coca-Cola. Felrood en feloranje, opvallende bloemen, vredessymbolen, disco-elementen en smileys, de typische jaren ’70 symbolen zijn allen terug te vinden op deze Limited Edition. ​

Wereldwijd worden slechts 300 exemplaren geproduceerd, waarvan er, vanaf 2022, zes beschikbaar zijn in België en Luxemburg (verkooppunten nog te bepalen - verkoopprijs: € 2.699).

De "Classic"

Als expert in het combineren van iconisch design met een eigentijdse stijl, lanceert Smeg tegelijkertijd ook de Classic editie. Voor deze versie combineert de iconische koelkast het kenmerkende rood-witte kleurenschema van Coca-Cola met het klassieke retrodesign van Smeg.

De Classic koelkast, die iets discreter is dan de kleurrijke Unity-versie, is een speciale editie die een echt collector’s item wordt. De Classic koelkast is verkrijgbaar vanaf 2022, in België en Luxemburg (verkoopprijs: € 2.499).

Het energieverbruik dateert niet van 1971

Ook al is het ontwerp van deze koelkasten uiterst vintage, het energieverbruik voldoet aan de hedendaagse normen. Smeg is zich bewust van de huidige klimaatproblematiek en ontwerpt haar huishoudapparaten zo energiezuinig mogelijk. De FAB28 koelkast heeft energieprestatie D (voorheen A++).

Voor meer informatie over deze Limited Editions, surf naar www.smeg.be. ​

Gabrielle Vermeulen

Press Officer, Two cents

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Smeg

SMEG S.p.A. biedt sinds 1948 kwalitatieve huishoudelijke apparaten aan. Door de jaren heen is SMEG uitgegroeid tot een succesvolle organisatie die aanwezig is in 18 landen op 5 continenten.

Het hoofdkantoor van SMEG is gevestigd in Guastalla, een stad in het hart van Emilia Romagna, Noord-Italië. Het familiebedrijf, nu in zijn derde generatie, staat bekend om zijn voortdurende innovatie, ontwikkeling en samenwerkingen met wereldberoemde architecten en ontwerpers om de best mogelijke design producten te produceren. Vandaag de dag wordt SMEG wereldwijd erkend voor zijn iconische apparatuur, het aanbieden van kwalitatief hoogwaardige prestaties en de Made In Italy stijl.


smeg.be